Το περιεχόμενο του website είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην διαδικασία αξιολόγησης του, τόσο από τους επισκέπτες όσο και από τις μηχανές αναζήτησης.

Από την πλευρά του επισκέπτη, το ποιοτικό περιεχόμενο τον βοηθά να βρει εύκολα και γρήγορα την πληροφορία που αναζητά και συγχρόνως του προσφέρει αξιόπιστη ενημέρωση. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται ο βαθμός ικανοποίησης του χρήστη (user experience), κάτι το οποίο επιδρά θετικά στην αξιολόγηση του site από τις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing, κ.α.).

Από την πλευρά των μηχανών αναζήτησης, το ποιοτικό περιεχόμενο βοηθά στην εύκολη περιήγηση τους (crawling) στο site και προσφέρει προσβασιμότητα και εύκολη αναζήτηση σε μεμονωμένες σελίδες. Ως αποτέλεσμα, επιτυγχάνεται ο στόχος τους, ο οποίος όπως αναφέρει η Google, είναι απλός: ‘Να δίνει στους χρήστες της τις πιο σχετικές απαντήσεις στα ερωτήματα τους στον λιγότερο δυνατό χρόνο.

1. Το περιεχόμενο στοχεύει στην ικανοποίηση του επισκέπτη

Το κάθε κείμενο γράφεται με στόχο να παρέχει ενημέρωση στον επισκέπτη και να απαντά σε ερωτήματα του. Με άλλα λόγια, πρέπει να είναι μοναδικό, κατανοητό, ενδιαφέρον και ενημερωτικό. Γράψτε το κείμενο σας έχοντας κατά νου τα παρακάτω ερωτήματα: Το θέμα του κειμένου αναπτύσσεται ικανοποιητικά; Δίνει απαντήσεις στις τυχόν απορίες του επισκέπτη; Είναι κατανοητό χωρίς περιττούς τεχνικούς όρους;

2. Λέξεις & φράσεις– κλειδιά

Αποφασίστε τις σχετικές με το θέμα του κειμένου λέξεις ή φράσεις – κλειδιά και χρησιμοποιείστε τις στον τίτλο του άρθρου και στο περιεχόμενο του. Οι λέξεις κλειδιά που θα επιλέξετε για το κείμενο δεν θα πρέπει να είναι περισσότερες από τρείς ή τέσσερεις και όλο το περιεχόμενο πρέπει να είναι εστιασμένο σε αυτές.
Τοποθετείστε τις στις πρώτες και τις τελευταίες προτάσεις του κειμένου και επαναλάβετε τις προσεκτικά μέσα στις παραγράφους αφήνοντας στον επισκέπτη την αίσθηση της φυσιολογικής ροής.

3. Δομή – μορφοποίηση περιεχομένου

Η δομή του περιεχομένου πρέπει να είναι τέτοια ώστε οι σημαντικές πληροφορίες να βρίσκονται στην αρχή. Αυτό εξασφαλίζει ότι σε περίπτωση που ο επισκέπτης εγκαταλείψει την σελίδα χωρίς να διαβάσει όλο το άρθρο θα γνωρίζει το θέμα του.

Το περιεχόμενο μορφοποιείται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ελκυστικό και ξεκούραστο στην ανάγνωση για τον επισκέπτη.

Γράφετε μικρού μήκους προτάσεις.
Χωρίστε το κείμενο σε μικρές παραγράφους (το πολύ τεσσάρων γραμμών).
Γράφετε τις λέξεις ή φράσεις – κλειδιά με έντονα γράμματα.
Χρησιμοποιείστε λίστες με αριθμούς , κουκίδες ή κάποιο άλλο σύμβολο.
Χρησιμοποιείστε εικόνες μέσα στο κείμενο.

4. Υπερσύνδεσμοι

Ενσωματώστε υπερσυνδέσμους (links) στο περιεχόμενο σας. Οι υπερσύνδεσμοι είναι αναφορές σε άλλες σελίδες του ιστότοπου σας (εσωτερικά links) ή σε άλλους ιστότοπους (εξωτερικά links). Με τα εσωτερικά links κατευθύνετε τους επισκέπτες σας και σε άλλες σελίδες του site σας, ενώ με τα εξωτερικά links εξασφαλίζετε επισκεψιμότητα στο site σας από άλλα siteς.

5. Ορθογραφία – Γραμματική

Ελέγξτε το περιεχόμενο για ορθογραφικά ή γραμματικά λάθη. Ένα κακογραμμένο και με ορθογραφικά λάθη κείμενο είναι πολύ χειρότερο από το να μην υπάρχει καθόλου κείμενο.

6. Αλληλεπιδράστε με τους επισκέπτες σας

Προσπαθήστε να κρατήσετε τους επισκέπτες σας και μετά το τέλος της ανάγνωσης του άρθρου. Προτρέψτε τους να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το θέμα που ήδη διάβασαν, δημιουργείστε έναν σύνδεσμο στην σελίδα επικοινωνίας του site σας.

Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας.

Με τις απλές και εύκολες συμβουλές που αναφέρθηκαν παραπάνω μπορείτε να δημιουργήσετε άρθρα που να ικανοποιούν τους επισκέπτες σας εξασφαλίζοντας έτσι την επάνοδο τους στο site σας. Συγχρόνως δε, τα άρθρα σας θα είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης οι οποίες θα σας ανταμείψουν κατατάσσοντας τον ιστότοπο σας υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.