Η κατασκευή eshop είναι το πρώτο βήμα για την πώληση των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας σε ένα ευρύ κοινό. Το επόμενο βήμα είναι η επίτευξη του προσδοκόμενου αποτελέσματος που δεν είναι άλλο από την αύξηση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Σε αυτό το άρθρο θα διαβάσετε 4 στρατηγικές marketing ηλεκτρονικού καταστήματος που οδηγούν σε αύξηση της επισκεψιμότητας του και δημιουργία/αύξηση εσόδων.
Θα σας δώσουμε πρακτικές συμβουλές για να εφαρμόσετε αυτές τις στρατηγικές marketing και θα αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα άμεσα.
Τι είναι το Marketing Ηλεκτρονικού Καταστήματος;
Το marketing ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η διαδικασία προώθησης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος (eshop) που έχει ως στόχους τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας, την απόκτηση νέων πελατών, τη διατήρηση των υπαρχόντων και τη μεγιστοποίηση της μέσης αξίας παραγγελίας.
Μόνο η δημιουργία eshop δεν αρκεί, οι χρήστες του διαδικτύου πρέπει να σας ανακαλύψουν για να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Ακόμα περισσότερο πρέπει να τους υπενθυμίζετε συνεχώς την επωνυμία σας, ώστε να επιστρέφουν ξανά και ξανά, δημιουργώντας έσοδα.
4 στρατηγικές marketing eshop
1. Email marketing
Το email marketing είναι μία από τις παλαιότερες στρατηγικές ψηφιακής διαφήμισης. Ακόμα και σήμερα είναι μια βασική στρατηγική για την προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop).
Το email marketing υλοποιείται με την αποστολή ενημερωτικών δελτίων (newsletters) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε υποψήφιους πελάτες ή ήδη υπάρχοντες. Ένα newsletter είναι χρήσιμο για τους παραλήπτες του και αποδοτικό για το eshop σας όταν περιλαμβάνει χρήσιμα άρθρα, κριτικές, εκπτώσεις στα προϊόντα/υπηρεσίες ή προσφορές για κάποια προϊόντα/υπηρεσίες.
Ένα καλοσχεδιασμένο ενημερωτικό δελτίο από αισθητικής πλευράς και με κατάλληλο περιεχόμενο δίνει μεγάλα ποσοστά μετατροπής με μικρό κόστος.
Το σημείο που πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η συλλογή των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) των επισκεπτών του ηλεκτρονικού καταστήματος. Θα πρέπει να ζητείται ρητά η συναίνεση του επισκέπτη για την αποθήκευση των στοιχείων του.
2. Προώθηση μέσω κοινωνικών δικτύων (social media marketing)
Η προώθηση μέσω κοινωνικών δικτύων είναι μια από τις καλύτερες στρατηγικές για μικρές επιχειρήσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προωθητικές ενέργειες χωρίς πληρωμή όπως τακτικές αναρτήσεις με ενδιαφέρον περιεχόμενο ή προωθήσεις με πληρωμή για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας.
Η διαφήμιση Facebook είναι ιδιαίτερα δημοφιλής λόγω των δυνατοτήτων που παρέχει όπως στόχευση κοινού σχετικά με το φύλο, την ηλικία, τον τόπο διαμονής ή τα ενδιαφέροντα. Έτσι μια καλά σχεδιασμένη διαφήμιση στο σωστό μέρος και τη σωστή στιγμή μπορεί να μετατρέψει έναν υποψήφιο πελάτη σε πελάτη.
3. Marketing περιεχομένου
Το χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο είναι μια άλλη στρατηγική προώθησης του ηλεκτρονικού καταστήματος σας που φέρνει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Το περιεχόμενο μπορεί να έχει πολλές μορφές όπως άρθρα, videos, podcasts, συχνές ερωτήσεις, οδηγός βοήθειας, μαρτυρίες και κριτικές πελατών.
Ο στόχος του marketing περιεχομένου είναι να απαντήσει σε ερωτήσεις, να εκπαιδεύσει, να βοηθήσει τους ανθρώπους να επιλέξουν σωστά ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Σημαντικό για εσάς είναι ότι το περιεχόμενο μόλις δημιουργηθεί αρχίζει να λειτουργεί για το eshop σας. Βελτιστοποιώντας το για τις μηχανές αναζήτησης δηλαδή προσθέτοντας λέξεις-φράσεις κλειδιά για τις οποίες θέλετε να εμφανίζεται το eshop σας στις μηχανές αναζήτησης, ενισχύει το ποσοστό μετατροπών και βοηθά στην αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά πώς θα πετύχετε το περιεχόμενο του eshop σας να είναι βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης.
4. Διαφημίσεις Google (Google Ads)
Οι διαφημίσεις Google είναι από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια προώθησης γιατί μπορείτε να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες καθώς αναζητούν τα προϊόντα που πουλάτε.
Πληρώνετε μόνο όταν κάποιος πατήσει πάνω στη διαφήμιση σας (Pay Per click -PPC) οπότε είστε σίγουροι ότι έχει εκπληρωθεί ο στόχος που έχετε ορίσει (π.χ. επίσκεψη στο site, επικοινωνία, αναγνωρισιμότητα εταιρίας κλπ). Στοχεύετε σε συγκεκριμένα είδη κοινού με βάση τη συμπεριφορά και τις προηγούμενες ενέργειες, πράγμα το οποίο οδηγεί σε μεγαλύτερα ποσοστά μετατροπών.
Οι διαφημίσεις Google έχουν διάφορους τύπους όπως:
– Διαφημίσεις με κείμενο οι οποίες εμφανίζονται κατά την αναζήτηση λέξης-φράσης κλειδί που έχετε ορίσει. Αποτελούνται από ένα μπλε σύνδεσμο και μια πράσινη διεύθυνση συνδέσμου (URL).
– Διαφημίσεις με banner οι οποίες εμφανίζονται σε άλλα sites όταν τα επισκέπτεται ο χρήστης που έχει ενδιαφερθεί για τα προϊόντα σας.
– Διαφημίσεις αγορών οι οποίες εμφανίζονται ως carousel προϊόντων με φωτογραφία και τιμές όταν ο χρήστης αναζητά κάποιο προϊόν που διαθέτετε και εσείς.
– Διαφημίσεις με κείμενο που εμφανίζονται στο YouTube, Gmail, κλπ.
Η ρύθμιση των διαφημίσεων Google είναι δύσκολη και χρειάζεται γνώση και εξιδίκευση για να είναι αποτελεσματική. Μετά όμως θα απευθύνεστε σε ένα ευρύ κοινό με υψηλή αγοραστκή πρόθεση με συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων.
Προωθήστε το eshop σας τώρα
Είμαστε πρόθυμοι να συζητήσουμε τις κατάλληλες στρατηγικές marketing για το eshop σας.